Boel te doen
Om de mensen rondom Den Bosch van de bank krijgen en bewust te maken van wat er allemaal te doen is, bedachten we bij Marcelvangalendesign een concept dat uiteindelijk in de vorm van een app uitgevoerd zou worden. Tevens zou zoeken naar evenementen makkelijker en sneller gaan en zou men aanbod ontvangen dat bij gebruiker past, en dat op een innovatieve manier middels Qiy.
Het logo is een stierenkop geworden. Deze stier komt je van de bank beuken als je van verveling niet van de bank komt. Vandaar de naam Boel, met een knipoog naar het Engelse woord bull en om aan te geven dat er ‘een boel te doen is’ in Den Bosch.
Omdat het hier om kunst en cultuur gaat, heb ik het kleurenpalet gebaseerd op het bekende werk ‘De Tuin Der Lusten’ van Jheronimus Bosch. Natuurlijk omdat Jheronimus’ werk zeer veel invloed heeft op de stad. De vele facetten en kleuren staan voor de diversiteit in kunst en cultuur. Iedere kleur staat voor het level waarin de gebruiker zich bevind. Dit past zich aan naar de hoeveeleid en de soort activiteiten waar de gebruiker aan deel neemt.





