ECFG huisstijl


Een hele uitdaging om voor een fondsmanager een frisse, unieke en serieuze huisstijl te maken. Tijdens mijn werkperiode Marcelvangalendesign was dit een van de leukste klussen. Hiervoor heb ik bijgedragen aan het hele concept, de prospectus, fotografie van eindhoven en de website.

Belangrijk bij het concept voor de huisstijl is de visualisatie van de belangrijke onderdelen binnen ECFG en het betrokken gevoel hierbij. De twee hoofdonderdelen zijn de aanpak van ECFG en de vijf doelgroepen binnen de innovatieve groeibedrijven (ICT, High Tech, Agro Tech, Milieu & Duurzaamheid, B-2-B) binnen regio Brainport Eindhoven.

Ieder hoofdonderdeel heeft een thema. Het rationele, verstand (de linker hersenhelft) is het thema voor de ECFG aanpak en de investeerders. Het emotionele, intuïtie en gevoel (de rechter hersenhelft) is het thema voor de innovatieve groeibedrijven. Deze bedrijven moeten een goed gevoel hebben bij de samenwerking met ECFG. Het emotionele wordt uitgebeeld door een organisch beeld uit de natuur. Voor iedere doelgroep zijn er andere beelden. In ieder hoofdbeeld staan de cirkels voor de helft afgebeeld met een half cirkelvormige organisch beeld. Zo worden deze twee onderdelen samengebracht.

De beelden van Eindhoven verwijzen naar Brainport en per doelgroep is er één foto dicht bij de natuur en één foto dicht bij de betreffende industrie.


onder regie van: marcelvangalendesign
categorie: print